петък, 20 февруари 2009 г.

Модерният сценарий за един отминал конкурс/гротеска в две действия действия/ -разказ

Действащи лица и изпълнители:

1.Дачо Ваксаджиев – мастит продуцент с тиранти - ръководител на комисията .
2.Тидимир Сонев , с прякор Карпуза - говорител на комисията .
3.Тидимир Жарков - режисьор на продукция .

4.Делена Кънчева , застаряваща актриса – кандидат в конкурса .
5.Брадат Миролюбов , късно прохождащ писател – кандидат в конкурса .
6.Момче от Мебелна къща , - кандидат в конкурса .
7.Момиче симпатично , с бебе на три месеца - и то кандидат също .
8.Момиче амбициозно , много плямпащо - също кандидат в конкурса .
9.Набелязаният мълчаливец на средна възраст - кандидат в конкурса .
10.Организатор – редакторка , много симпатична
И масовка от още тридесет кандидати .

Мизанцен – постна обстановка на 12 етаж от сграда в центъра на София , всеки се досеща коя е . За по- мързеливите в мисленето – до мостът на пернатите хищни птици .

Кратко съдържание на първо действие :
След упорито дирене комисията събира четиридесет амбициозно-наивни млади кандидати . Сред тях за цвят кани няколко около средната възраст , като си набелязва по обясними причини един от тях . Всеки влиза по един . Цари непринудена атмосфера всред чакащите в коридора , комисията пуши като комин сред люта зима , чак алармата по противопожарна безопастност , аха да се задейства . След упорита битка се отделят около осем кандидата , които ще участват във второ действие .

Начало първо действие :

Д.В. - Вие къде с това бебе , това да не е ясла , ние тук сериозни неща имаме да вършим .
Момиче симпатично - Но аз мислех , че работата ще е надомна , при това развитие на съвременния АдиЕсел , къде е проблема – проплаква момичето .
Т.С. – Да влезе следващият .

Влиза момчето от мебелната къща .
М.Ж. – Я момче , така си дошъл , тук на секцията е разхалацана поличката и вратичката към барчето за питиетата . Стегни я , нали си носиш отверка , пък ние ще те лашнем във второ действие .
М. от М.къща - Но аз искам да видите нещата , с които кандидатствам , има толкова гегове , които съм написал ...
Д.В. – Е , не се мори друг път толкова , ние тук за какво сме , що мебел има да сглобяваш - и вади пластмасови чаши за сутрешното уиски .
Т.С. – Стегна ли болтовете , минаваш във второ действие , следващият моля .

Пристъпя напето застаряващата актриса .
Д.В. – Охо , Кънчева , няма да се забрави твойто участие в онуй разсъбличане преди тридесет години , голяма роля изигра , така бях впечатлен , такъв подтекст , такова присъствие . / Ама сега приличаш на сушена смокиня , почти да го каже . /
Д.К. – Изкуството е вечно , мастере – глези се кокетно .
Т.С. – Минаваш , кво да та правим , айде бегай .

Влиза Брадат Миролюбов , с уважение и леко напрежение пред тези колоси .
Д.В. – А бе ти си готин , ама защо не си боядисваш брадата , с тази бяла украска закъде си тръгнал . Аз тъй правя и виж , все още вървя .
Т.С. – Кажи едно умно предаване , да ти видим колко ти е акъла !
Б.М. – Труден въпрос ми задавате , то от чалгащина и игри за забогатяване май не остава място ...
Т.С. – Хайде , хайде , ами какво да правиш , искат хората и това си е .
Д.В. – Я сега аз друга да те питам , тук имаме една асистентка , можеш ли я опъна ...
Б. М. – Ама моля ви , аз имам жена , децата ми са вече големи .
Д.Ж. – Абе кой те пита какво имаш , тук СМЕ ШОУ – марш в къщи .

Тук Д.В. вика организатор – редакторката да влезе .
Д.В. – Я миче , кажи на оня Набелязания направо да идва за второ действие , той така и така само мълчи . Кво ще научим повече от този пукъл .

Накрая преди масовката влиза плямпащото момиче .
М.Плямпащо – Добър ден , как сте , аз съм много файн . И такива смели идеи в облеклото , как сте се барнали , я да видим какъв ще го крепя аз тука , ама да не би да си помислите нещо , аз съм на трудов договор , то и тук ако тъй ме назначите ще е супер , ама ако знаете като идвах с градския транспорт каква чалгаджийница стана , той шоферът много пекан , яко , купон ... какво казваш готин ...
Д.В. – Аре стига , идваш на второ действие , че ни спука тъпанчетата .

Кратко съдържание на второ действие
След обяда във ведомственото барче комисията придремва на столовете , коминът пуши на поразия . Влизат заедно допуснатите до второ действие . Комисията им задава задача , рисунка по избор на свободна тематика с графит върху стените . И разказване на мръсни вицове.
Накрая маха двама статисти от масовката , които са допуснати да минат само за да има все пак някаква елиминация .

Начало второ действие
Вицовете тук не се поместват , все пак свободно слово , но всяко нещо си има граници .
Рисунките сякаш са копие на тази класика от обществените тоалетни през ренесанса на това неувяхващо изкуство .
Д.В. – Колеги , нали вече може да се наричаме така . Предстои ви отговорна , тежка , но завладяваща със своето значение работа . Ние ще ви казваме как , какво и кога . От вас се изисква да имате добър слух и добра памет , за да има после накрая на месеца какво да приберете като мангизи . Ясен ли съм ...
Т.С. – И ако някой не е разбрал , много обичам карпуз с мастика , може и анасонлийка . Идва сезона на карпуза , сезона на мастичката е целогодишен . Правете си изводите сами . Да си нямаме после , ама не бях , ама не разбрах , опичайте си главите .
Д.К. – Може ли едно въпросче , само едничко – кърши свойте дънки закачливо .
М.Ж. – Казвай , Дели , все пак живеем в свободна страна , нали !
Д.К. – Как гледате на секса на работното място , уважаема комисия .

Комисията в хор :
– Ха , дойдохме си на думата . Освежава , ободрява . Да се захващаме за работа .
Започва се работа немедленно , редуваща се с освежаващи и ободряващи движения .

Накрая Завеса . След нея комисията се запътва към ведомственото барче , след тази изморителна селекция й се полага меко кресло и чаша в ръка .
Чуват се доволните последни реплики на Д.В.
- Да избутаме още малко , една , две години , парите ще стигнат за толкова . После ще му мислим .
Мнението се приема от останалите двама без възражение .

1 коментар:

Петя - Paty каза...

Съжалявам, коментара ми бе изтрит по погрешка.
Мнението ми бе, че гротеската може да продъжи в доста действия, за съжаление хората който отстояват себе си трудно се вместват в нелогичните порядки на обществото ни.